والدین میشیگانی در ساختمان پیدا کردند. باند تنظیم شده در 500G در هر قطعه


پونتیاک، میخ. – یک قاضی روز شنبه یک میلیون دلار وثیقه را برای والدین یک نوجوان میشیگانی متهم به قتل چهار دانش آموز دبیرستان آکسفورد، ساعاتی پس از اینکه پلیس اعلام کرد آنها را در ساختمان اداری دیترویت مخفی کرده بودند، تعیین کرد.

جیمز و جنیفر کرامبلی در یک جلسه استماع در زوم به هر یک از چهار فقره اتهام قتل غیرعمد اعتراف کردند. جنیفر کرامبلی هر از گاهی گریه می‌کرد و برای پاسخ دادن به سؤالات قاضی تلاش می‌کرد، و جیمز کرامبلی سرش را تکان داد که دادستان گفت پسرشان به تفنگ مورد استفاده در قتل‌ها دسترسی کامل دارد.

قاضی جولی نیکلسون به هر یک از والدین 500000 دلار وثیقه اعطا کرد و خواستار ردیابی GPS در صورت آزاد شدن حقوق شد و با دادستان موافقت کرد که آنها خطر فرار را به همراه دارند.

مدافعان کرامبلی روز شنبه ادامه دادند که هرگز قصد فرار نداشتند و قصد داشتند صبح زود با وکلای خود ملاقات کنند. وکیل شانون اسمیت، دادستان‌ها را متهم کرد که حقایق را برای افشای عمومی «انتخاب» کرده‌اند، از جمله اتهام دسترسی نامحدود پسر نوجوانشان به اسلحه‌ای که به گفته دادستان، پدرش چند روز قبل از تیراندازی برای او خریده است.

اسمیت گفت: «مشتریان ما هم مثل بقیه ویران شده بودند» و افزود که اسلحه «قفل بود». او در جلسه روز شنبه جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

دفتر دادستانی منطقه اوکلند، کارن مک دونالد، روز جمعه اتهام قتل عمد را علیه کرامبلی مطرح کرد و آنها را متهم کرد که در روز فاجعه مداخله نکرده اند، علیرغم مواجهه با پیامی جذاب و وحشتناک – “همه جا خون است” – که روی میز این پسر پیدا شده است. . یکی از سخنگویان مک دونالد گفت که هر کدام ممکن است با 15 سال زندان روبرو شوند.

مک دونالد روز جمعه گفت که کرامبل ها مرتکب اعمال “باورنکردنی” شده اند، از خرید اسلحه در جمعه سیاه و در دسترس قرار دادن آنها در اختیار اتان کرامبلی گرفته تا مقاومت در برابر حذف او از مدرسه که چند ساعت قبل از تیراندازی با آنها تماس گرفته شد.

مقامات از بعد از ظهر جمعه در جستجوی این زوج هستند. اواخر روز جمعه، مارشال های ایالات متحده برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری آنها شود، هر کدام تا 10000 دلار جایزه تعیین کردند.

اسمیت، وکیل کرامبلی، جمعه گفت که این زوج اوایل هفته شهر را «برای امنیت خودشان» ترک کردند و برای مواجهه با اتهامات به آکسفورد بازخواهند گشت.

در طول جلسه استماع روز شنبه، اسمیت گفت که آنها جمعه شب از طریق تلفن و پیام متنی در تماس بودند و دادستان ها را به دلیل عدم ارتباط با او و وکیل مدافع همکارش، ماریل لیمن، مقصر دانست.

او گفت: «مشتریان ما کاملاً می خواستند تسلیم شوند؛ این فقط یک موضوع تدارکات بود.

اما مک دونالد روز شنبه گفت که این زوج 4000 دلار از یک دستگاه خودپرداز در روز جمعه در روچستر هیلز، نه چندان دور از دادگاه که قرار بود بعدازظهر آن روز در آنجا حاضر شوند، گرفتند.

او گفت: «اینها افرادی نیستند که بتوانیم مطمئن باشیم که خودشان به دادگاه بازخواهند گشت.

مایکل مک کیب، کلانتر شهرستان اوکلند در بیانیه ای گفت که مالک شرکت مستقر در دیترویت اواخر روز جمعه یک خودروی بسته به کرامبل را در پارکینگ خود مشاهده کرد. مک کیب گفت که زنی که در نزدیکی خودرو دیده شده بود، زمانی که صاحب کسب و کار با آمبولانس تماس گرفت، فرار کرد. این زوج بعدا توسط پلیس دیترویت شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس دیترویت، جیمز ای وایت، گفت که این زوج “برای ورود به ساختمان کمک داشتند” و ممکن است فردی که به آنها کمک کرده نیز متهم شود.

مک‌دونالد روز جمعه دقیق‌ترین گزارشی را که تاکنون در مورد رویدادهایی که منجر به تیراندازی در دبیرستان آکسفورد، در حدود 50 مایلی شمال دیترویت شد، ارائه کرد.

به گفته بازرسان، ایتان کرامبلی، 15 ساله، با اسلحه از حمام بیرون آمد و به دانش آموزان در راهرو شلیک کرد. او در بزرگسالی به قتل، تروریسم و ​​جرایم دیگر متهم شد.

بر اساس قانون میشیگان، اگر مقامات معتقد باشند که شخصی در موقعیتی که در آن احتمال جراحت یا مرگ زیاد بوده است، ممکن است اتهام قتل عمد مطرح شود.

به گفته کارشناسان، والدین در ایالات متحده به ندرت به تیراندازی در مدرسه به فرزندانشان متهم می شوند، حتی اگر بیشتر خردسالان از خانه والدین یا بستگان خود اسلحه دریافت می کنند.

مک دونالد گفت که مقامات مدرسه روز دوشنبه، روز قبل از تیراندازی، وقتی معلمی او را در حال جستجوی مهمات در تلفن خود دید، نگران کرامبلی کوچکتر بودند.

دادستان می گوید با جنیفر کرامبلی تماس گرفته شد و سپس در پیامی به پسرش گفت: “لل. من از دستت عصبانی نیستم. باید یاد بگیری که گرفتار نشوی.”

روز سه شنبه معلم یادداشتی روی میز اتان پیدا کرد و عکس گرفت. مک دونالد گفت: این نقاشی یک تفنگ بود که به کلمات اشاره می کرد: “افکار متوقف نمی شوند. به من کمک کن.”

او گفت که یک گلوله هم کشیده شده بود، با عبارت بالا، “همه جا خون”.

بین اسلحه و گلوله فردی بود که به نظر می رسید دوبار مورد اصابت گلوله قرار گرفته و خونریزی داشت. او همچنین نوشته است: «زندگی من بیهوده است» و به گفته دادستان «دنیا مرده است».

مک‌دونالد گفت که مدرسه به سرعت با اتان و والدینش ملاقاتی داشت که به آنها گفته شد ظرف 48 ساعت او را به مشاوره معرفی کنند.

مک‌دونالد گفت، خانواده کرامبلی نمی‌توانستند از پسرشان در مورد اسلحه بپرسند یا کوله پشتی‌اش را چک کنند و «در برابر ایده ترک مدرسه پسرشان در آن زمان مقاومت کردند».

در عوض، نوجوان به کلاس بازگشت و تیراندازی رخ داد.

در بیانیه ای کتبی که روز شنبه منتشر شد، تیم ترون، ناظر مدارس جامعه آکسفورد، برای اولین بار پاسخ مدرسه به رفتار کرامبلی را به تفصیل توضیح داد. کرامبلی در اولین ملاقات خود با مشاور و کارمند گفت که تیراندازی یک سرگرمی برای خانواده اش است.

در این نامه آمده است که کرامبلی در جلسه دوم با مشاوران راهنمایی ادعا کرد که این نقاشی‌ها بخشی از طراحی بازی‌های ویدیویی است و گفت که می‌خواهد در این زمینه حرفه‌ای را دنبال کند. به گفته مشاوران، کرامبلی آرام بود و روی تکالیف کار می کرد در حالی که کارکنان سعی می کردند به والدینش برسند و آنها به مدرسه سفر کردند.

تورن گفت والدین به مشاوران اطلاع ندادند که اخیراً در آن جلسه برای پسرشان اسلحه خریده اند.

وی گفت: با توجه به اینکه این کودک هیچ تخلف انضباطی قبلی نداشته است، تصمیم گرفته شد که به کلاس درس بازگردانده شود و نه در خانه خالی.

دادستان مک‌دونالد همچنین قبلاً ادعا کرده بود که والدین کرامبلیز باید به مشاوران می‌گفتند که پسرشان وقتی به جلسه‌ای درباره رفتار او دعوت شده‌اند، به اسلحه دسترسی داشته است.

جنیفر کرامبلی پس از تیراندازی برای پسرش پیامی فرستاد و گفت: “ایتان، این کار را نکن.”

جیمز کرامبلی با آمبولانس تماس گرفت و گفت که یک اسلحه از خانه آنها گم شده است و ایتان ممکن است تیرانداز باشد. مک دونالد گفت که اسلحه در یک کشوی قفل نشده در اتاق خواب والدین نگهداری می شد.

مک دونالد گفت: اتان در 26 نوامبر هنگام خرید اسلحه پدرش را دنبال کرد و عکس هایی از اسلحه گرم را در رسانه های اجتماعی منتشر کرد و گفت: “من امروز زیبایی جدیدم را دریافت کردم.”

دادستان گفت، در طول آخر هفته طولانی روز شکرگزاری، جنیفر کرامبلی در رسانه های اجتماعی نوشت که “روزی بود که مادر و پسر در حال آزمایش هدیه کریسمس جدید خود بودند.”

مک دونالد در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا می توان پدری را به خرید اسلحه برای پسرش متهم کرد، گفت که این یک تصمیم فدرال خواهد بود.

مک دونالد در مورد تصمیم برای نگه داشتن کرامبلی در مدرسه مورد سوال قرار گرفت.

او گفت: “البته، او نباید به آن کلاس درس باز می گشت… من معتقدم که این یک موقعیت جهانی است. من مجازات یا حمله نمی کنم، اما بله.”

مک دونالد در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است مقامات مدرسه متهم شوند، گفت: “تحقیقات در حال انجام است.”