زانو درد؛ 15 درمان اصلی درد زانو از درمان خانگی تا دارو و جراحی

فیزیوتراپی و انجام حرکات اصلاحی: با توجه به میزان و دلیل درد قسمت پایین کمر، یکی دیگر از روشهای مؤثر درمانی است. در این روش فیزیوتراپیست برای افزایش انعطاف پذیری، تقویت عضلات کمر، شکم و بهبود وضعیت بدن تمریناتی را آموزش فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟ میدهد. کمر درد و درد ستون فقرات یکی از شایعترین علل مراجعه بیماران به مراکز درمانی می باشد بطوریکه بعد از سرماخوردگی و ضربه های کوچک، شایعترین بیماری در انسان است. وقتی یکی از استخوان هایی که آرنج را تشکیل می دهد از جای خود خارج شود ، آرنج دررفته دارید. جراحی برای افرادی که مشکلات عصبی پیشرفته خاصی دارند که ناشی از دیسک فتق است مفید است. کمر انسان دارای ساختار پیچیدهای از ماهیچهها، رباطها، تاندونها، دیسکها و استخوانهاست که برای حمایت از بدن با هم کار میکنند و به ما قدرت حرکت میدهد. مراقب باشید: از یک پد گرمکن با قدرت و گرمای سوزاننده “زیاد” استفاده نکنید یا یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید.

علاوه بر این افراد در حالت استراحت در رختخواب به احتمال زیاد دچار افسردگی، لخته شدن خون در پا و کاهش قدرت ماهیچهها میشوند. متخصصان بسیار کمی بیش از یک دوره 48 ساعته کاهش فعالیت یا استراحت در بستر را توصیه میکنند. کش مقاومتی باید قدم برداشتن را کمی سخت کند، اما نباید در حدی سفت باشد که برای قدم برداشتن مجبور به زور زدن و تقلای بیش از حد شوید. ۲- دردهای التهابی یعنی دردهایی که صبح ها هنگام برخاستن بیمار از بستر ایجاد می شوند و هنگامی که بیمار کمی گرم می شود و حرکت می کند درد بیمار بهتر می شود. فیزیوتراپی عصبی می تواند به افراد مبتلا به اختلالات و شرایط عصبی مانند بیماری آلزایمر، آسیب مغزی، فلج مغزی، مولتیپل اسکلروزیس، بیماری پارکینسون، آسیب نخاعی و سکته مغزی کمک کند. زمانی که درد و التهاب در دست بهوجود آمده باشد، گاز اوزون به بافتهای آسیب دیده دست تزریق خواهد شد و این کار باعث میشود از التهابات کاسته شده و چون اوزون خاصیت احیاکنندگی دارد، نواحی آسیب به سرعت ترمیم خواهند شد و درد نیز کاهش پیدا میکند. استفاده از زانوبند یکی از بهترین روشهای مؤثر در پیشگیری از زانو درد و حفظ سلامت مفصل زانو هنگام انجام فعالیتهای روزمره و فعالیتهای ورزشی است است.

انجام حرکات ورزشی منظم برای تقویت عضلات شکم و کمر منجر به جلوگیری از بیماری دیسک کمر می شود. برای درمان زانو درد و کاهش التهاب، برنامه ورزشی خود را تغییر دهید تا به زانو فشار وارد نشود. برخی از افراد مبتلا به سیاتیک ممکن است از دو تا چهار روز استراحت بهرهمند شوند. کمر درد بیش از ۹۰درصد افراد را در طول زندگی حداقل یکبار دچار می سازد. بیماری آرنج گلف بازان یا اپی کندیلیت داخلی () در اثر صدمه به ماهیچههایی که باعث خم شدن مچ دست و انگشتان میشود، ایجاد میشود. لومباگو ممکن است به دلیل خم شدن بیش از حد یا انجام مکرر سایر حرکات درگیر با کمر بهوجود بیاید. پس اگر کمردرد شما پس از چند روز بهبود پیدا نکرد، لازم است به پزشک مراجعه کنید و با انجام آزمایشات و معاینات پزشکی، مورد درمان قرار بگیرید. اگر هر یک از این قسمتها، مثلاً اعصاب و عروق خونی اطراف آنها، مورد آسیب قرار بگیرند، ممکن است درد ایجاد شود.​​!

NSAIDها دارای عوارض جانبی احتمالی، از جمله سوزش معده و آسیب کلیوی با مصرف طولانی مدت هستند. اگر برای مشکل درد زانو میخواهید به دکتر ارتوپد مراجعه کنید، میتوانید از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. تحریک عصب الکتریکی از راه پوست: TENS پالسهای تحریک الکتریکی را از طریق الکترودها فراهم میکند. استفاده از طب سوزنی بحث برانگیز است. طب سوزنی: شواهد موجود از استفاده از طب سوزنی در معالجه درد حاد کمر پشتیبانی نمیکند. نشستن در وضعیت نامناسب به مدت طولانی هم میتواند این عارضه را ایجاد کند. در میان این روشها، بهترین درمان دیسک کمر با توجه به جنبههای مکانیکی و التهابی مهرههای ستون فقرات تعیین میشود. استراحت در تختخواب دارای ارزش غیرقابل اثبات است و بیشتر متخصصان توصیه میکنند بیش از دو روز استراحت در تختخواب یا کاهش فعالیت نداشته باشید. اکثر متخصصان موافق هستند که استراحت طولانی مدت، دوره بهبودی طولانیتری را به همراه دارد. ورزش: در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد تمرینات خاص کمر نسبت به سایر درمانهای محافظه کارانه در بهبود عملکرد و کاهش درد مؤثر است.