معرفی انواع سیستم تهویه مطبوع ایسنا

فهرست مطالب

دتکتور ترکیبی دود و حرارت آدرس پذیر هوشمند M140 - مح... یکی از ویژگی های برجسته کپسول های آتش نشانی، قابلیت انتشار خودکار در شرایط حرارتی یا دودی مشخص است. کاربرد دتکتور حرارتی ثابت در مکان هایی است که احتمال افزایش سریع دما در آنها وجود دارد. این دتکتور با تشخیص اشعه مادون قرمز (IR) یا ماورای بنفش (UV) و یا ترکیبی نسبت به شعله حساس می باشد. به طور کلی، دریچه تهویه هوا، وظیفه تنظیم هوای خروجی از منبع هواساز که می تواند انواع کولرهای آبی و گازی یا فن کوئل ها باشد را دارد. حال می توان شعله مورد لزوم را تنظیم کرد. اما این موضوع در این حقیقت که حذف این سیستمها بر توان نهایی پیشرانه و بهبود تنفس آن میافزاید، تغییری ایجاد نمیکند. یک تعریفی که برای تهویه مطبوع می توان ارائه کرد از این قرار است. در این مقاله به بررسی سیستم VRF و چیلرها در سیستم تهویه هوا می پردازیم. یکی از مشکلات استفاده از این سیستم که به دستگاه آسیب وارد میکند نشستن ساکنین روی آن است و فضای بیشتری از محیط را اشغال میکند و به همین دلیل استفاده از این مدل در شهرک های مسکونی کمتر شد. فن کویل زمینی یکی از انواع فن کویل است که شاید برای خیلی از ما یادآور خاطرات باشد زیرا در گذشته در ساختمان های مسکونی یا ساختمان های اداری از آن استفاده میشدند که در گذشته از یک پیچ سه سرعته برای کنترل آن استفاده میشود که دما را کنترل نمیکرد.

انفجار برای انسان

به دلیل یک طرفه بودن، معمولا این دستگاه را در گوشه اتاق یا فضا نصب میکنند. قاعدتا به دلیل پرتاب باد از چهار طرف و مکش از وسط، این مدل چه در اتاق و چه در جاهای دیگر نصب باید در وسط سقف قرار گیرد. به خاطر قرار گرفتن در وسط سقف که در اتاق معمولا جای چراغ یا لوستر است؛ ممکن است این دستگاه از نظر زیبایی برای مناطق مسکونی مورد پسند قرار نگیرد. دلیل دیگر استفاده نشدن از این مدل در ساختمان های مسکونی، نیاز به حداقل ۴۰ سانتی متر سقف کاذب برای قرار دادن بخش تو کار فن کوئل کاستی میباشد. این نوع نیز داخل سقف کاذب نصب میشود و دور از دید مستقیم قرار دارد. این نوع نسبت به مدل های قبلی ظاهر زیباتری دارد و بر روی دیوار نصب میشود. در واقع برتری این مدل به خاطر ظاهر زیبا و فوق باریک بودن آن است که به هیچ وجه نمیتوان روی آن نشست و مشکل معمول سایر فن کویل های زمینی را ندارد. قطعاً با این فن کویل برخورد داشته اید، ولی چون در سقف کاذب نصب میشود و نمای جالبی هم ندارد احتمالا ظاهر آن کمتر دیده میشود. فن کویل های کاستی یکی از جذاب ترین مدل های موجود در بازار هستند چرا که اجزای این دستگاه در سقف کاذب قرار میگیرد و ویژگی های دیگری نیز مانند پوشش فضا به صورت یک طرفه و چهار طرفه دارد. ​​!

این دستگاه در دو مدل دو لوله و چهار لوله به بازار عرضه میشوند. سهولت نصب نیز جزو ویژگی های این فن کویل محسوب میشود که به راحتی بر روی دیوار با کشیدن لوله درین و لوله های ورودی و خروجی آب نصب میگردد. شما می خواهید با گردش هوا از طریق مسیری در شاسی کامپیوتر خود با ترکیبی از فن های ورودی و خروحی؛ سعی کنید فشار منفی را از بین ببرید. به این صورت که هوای گرم با میزان رطوبت کم به آن راه می یابد و با عبور از صفحه سوراخ های هادی هوا و قطره گیر وارد ایستگاه می شود. بنابراین، در بحث توزیع هوا این دستگاه بسیار عالی عمل کرده و کم نظیر هستند. 4. لوله آنتی کنداکس را از قسمت متصل به فن جدا کرده و دو سر سوکت وصل شده به پرشر هوا را نیز جدا می کنیم. از نظر زیبایی فرق آنچنانی با اسپلیت های دیواری ندارد، فقط اندازه لوله های کویل آن ها تفاوت دارد. در فن کوئل های دیواری قطر لوله های مسی بزرگتر است. فیلتر بخاری ممکن است دچار خرابی و یا کثیفی شده باشد که باعث تولید دود در بخاری شود.

حال نوبت به محاسبه دبی حجمی است، مقدار هوای تازه موردنیاز فن های تامین هوا یا هوای تخلیه فنهای اگزاست مانند فن سانتریفیوژ برای کاربریهای مختلف از رابطه ساده زیر به دست میآید. دبی هوای انواع هواساز بین 2000 تا 63000 فوت مکعب در دقیقه (945 تا 29730 لیتر بر ثانیه) متغیر است. فن کویل های کانالی در ظرفیت های ۶۰۰ تا ۲۲۰۰ فوت مکعب در هر دقیقه ساخته میشوند. پس تا انتها با ویترین نت همراه باشید. شاسی پس از عملیات جوشکاری و فرزکاری با رنگ اپوکسی پوشش داده میشود. هواگیری آن از پنجره ها یا شبکه ها مرکزی که در شکل زیر نشان داده شده است انجام میشود و هوادهی از طریق شبکه های (دریچه های) جانبی شکل میگیرد. این سیالات دارای اثرات بسیار نا مناسب محیط زیستی می باشند که خوشبختانه مصرف آن ها در دهه های اخیر بسیار پایین آمده است. کنترل استفاده و انبار سازی سیلندر های اکسیژن، اطمینان از اینکه نشتی ندارد، برای مطبوع کردن هوا استفاده نمی شوند و اینکه محل قرار گرفتن آنها به طور مناسب تهویه می شود. در بیشتر این برنامه ها به کاهش مبلغ قبوض نگاه می کنند و به سادگی بر این اساس تصور می کنند که بهره وری ساختمان افزایش یافته است؛ اما این برنامه ها نیاز به مستند سازی دقیق کارهای انجام گرفته دارند و از همین رو یکی از ساده ترین راههای صرفه جویی در انرژی بدون شنیدن شکایات ساکنین در باب آسایش، متوقف کردن تهویه هوای خارجی است. ​​&;​​​​.