رژیم کتوژنیک نمای کلی

باوجود اینکه امروزه دسترسی به اینترنت بسیار ساده است و اطلاعات بسیار زیادی در این فضای مجازی وجود دارد که با کمک آنها میتوانیم بسیاری از کارها را رایگان انجام دهیم، دسترسی به رژیمهای رایگان کتوژنیک هم وجود دارد. امروزه یکی از تبلیغاتی که برای تناسب اندام و کاهش وزن در کوتاه مدت در فضای مجازی و سالنهای زیبایی و ورزشی انجام میشود رژیمهای کتوژنیک یا کم کربوهیدرات است. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید.

رژیم کتوژنیک کیا گرفتن در صورتی که هر رژیم غذاییای متناسب با نیازهای بدن شما و به صورت اصولی گرفته نشود، ممکن است باعث ایجاد عوارض و مشکلاتی برای بدن شود. در صورتی که پزشک می تواند با رژیم کتوژنیک فرد مبتلا به دیابت را درمان کند و علائم آن بهبود یابد. ممکن است بعد از گذشت چند هفته این علائم بهبود یابد. در مطالعه بالینی دیگر، دو سویه کور کنترل شده با پلاسبو که در ۵۷ بیمار مبتلا به میگرن برای مقایسه کپسول تاناستوم (۵۰ میلیگرم) با پلاسبو صورت گرفت نشان میدهد که علائم میگرن مانند سردرد، استفراغ، حساسیت به نور و… برخی افراد ممکن است در طول رژیم کتوژنیک با عوارضی مانند یبوست و یا اسهال مواجه شوند. درست است که نسبت چربی در رژیم کتوژنیک بالاست اما دلیل بر مصرف زیاد همه انواع چربیها نیست، بلکه شما باید حتما از روغنها و چربیهای سالم مثل انواع روغن زیتون، کنجد، کانولا در رژیم غذایی سالم خود استفاده کنید. Data has been creat᠎ed with the he​lp of GSA  Cont​ent  Ge ne᠎ra to᠎r DEMO .

بنابراین باید به مقدار زیاد آب بنوشید و غذاهای سرشار از سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیت ها مصرف نمایید. تا جایی که ممکن است، افرادی که رژیم کتو دارند باید بر چربیهای گیاهی و غیراشباع مانند آجیل، دانهها، روغن زیتون و آووکادو تاکید کنند که حتی نشان داده شده است که از قلب محافظت میکنند. در حالی که ممکن است چربیهای سیر کننده بیشتری (مانند کره بادام زمینی، کره معمولی یا آووکادو ) مصرف کنید ماهیت بسیار کم کربوهیدرات کتو به این معنی است که شما از نظر میزان مجاز در رژیم غذایی بسیار محدودتر هستید، که میتواند موقعیتهای روزمره مانند خوردن شام با خانواده یا بیرون رفتن با دوستان را بسیار دشوارتر کند. اینها شامل بی حالی و گیجی و در موارد شدید، تشنج، کما و مرگ است. ​Th is content h᠎as be en w᠎ri tten wi​th G SA Con tent᠎ Gen erat or Demoversi on!

برخی از مطالعات افزایش کلسترول و تری گلیسیرید را در افرادی که از رژیم غذایی پیروی می کنند نشان داده اند، در حالی که تحقیقات دیگر نشان می دهد که رژیم کتو در واقع ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک نه تنها باعث کاهش وزن موثری میشود، بلکه با کاهش دادن میزان انسولین به کنترل و درمان بیماری دیابت در افراد کمک میکند. مقاله کاهش وزن بدون رژیم را مطالعه کنید. بوی بد دهان به عنوان یک علامت آنفولانزای کتو در نظر گرفته می شود، نفس شما در این رژیم اغلب در ابتدا بوی میوه می دهد. برای کنترل بوی بد دهان می توان از خوشبوکننده دهان و آدامس های مناسب استفاده کرد.

این رژیم برای ورزشکاران حرفهای یا اشخاصی که نیاز به افزایش حجم عضلانی یا وزن دارند چندان مناسب نیست. پس از ۴ سال پیگیری شدید رژیم غذایی کتوژنیک، موارد زیر بیانگر آن هستند که چگونه این رژیم کاهش وزن زندگی مرا متحول ساخت. توت فرنگی با کربوهیدرات کم و فیبر بالا گزینه خوبی برای رژیم کم کربوهیدرات کتوزنیک محسوب می شود. سایر علل اسهال در رژیم کتو شامل کمبود فیبر (فیبر با حجیم کردن مدفوع به دفع اسهال کمک می کند) و غذاهای فرآوری شده کم کربوهیدرات حاوی قند الکلی می باشد. در رژیم کتوژنیک، مصرف غذاهای کم کربوهیدرات و البته چرب، ممکن است باعث کاهش مصرف مواد مغذی و ویتامینهای مورد نیاز بدن شود.

در این مطلب از سایت زوم لایف لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک را تهیه کردهایم که میتوانید در ادامه بخوانید. بنابراین مهم است که سدیم را از طریق رژیم غذایی تامین کنید، به خصوص اگر زیاد ورزش می کنید یا عرق می کنید. زیرا مصرف زیاد محصولات حیوانی اسید خون و ادرار را افزایش می دهد. هدف از محصولات کتو کاهش میزان کربوهیدرات است. برای خرید نوار تست کتون و سایر محصولات کتوژنیک میتوانید به فروشگاه دکتر استویا مراجع نمایید. با این وجود پیروی از رژیم کتوژنیک بدون نظر پزشک برای بعضی از افراد نامناسب و یا حتی خطرناک می باشد. جالب ایجاست که اکثر افرادی که تا کنون از این سایت درخواست رژیم کتوژنیک کرده اند و از قبل خود و یا زیر نظر افراد غیر متخصص این رژیم را گرفته اند دقیقاً با این مشخصات مراجعه می کنند.دوماً این رژیم باید تحت نظر یک تیم پزشکی شامل متخصص تغذیه و پزشک متخصص، همراه با چک آپ مرتب و تایید تستهای آزمایشگاهی که شرایط مدنظر رخ (کتوزیس) داده و عمدتاً در بیمارستان ده دستورالعملهای قانونی از انواع رژیم کتوژنیک اجرا شود.

با گذشت زمان عوارض این کمبودها نمایان خواهد شد و تاثیرات مخربی با خود به همراه دارد. این میتواند به جلوگیری از عوارض جانبی جدیتری که با کمبود طولانیمدت سدیم دیده میشود، کمک کند. می گوید: «سخت است که دقیقاً بگوییم چقدر طول می کشد زیرا بستگی به فرد دارد، اما معمولاً هر فرد این عارضه جانبی را برای چند هفته تجربه می کند. برای کنترل دقیق رژیم کتوژنیک از نوار تست کتون می توان استفاده کرد. هر فردی که باردار یا شیرده است باید قبل از امتحان هر رژیم غذایی جدید، از جمله کتو، با پزشک خود صحبت کند. آب طعمدار طبیعی را امتحان کنید یا آدامس بدون قند بجوید.

اگر عوامل خطر بیماری قلبی را دارید، قبل از در نظر گرفتن رژیم غذایی با پزشک خود صحبت کنید. اگر هنوز ایده رژیم کم کربوهیدرات را دوست دارید، پس یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات مانند کتوژنیک، ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. ممکن است پیروی از این رژیم موجب کاهش وزن شود ولی پیروی از آن بسیار مشکل و عوامل خطر بیماری های مختلف مانند دیابت نوع ۲ افزایش می یابد. رژیم وگان (Vegan) یک نوع رژیم غذایی است که شامل مصرف مواد غذایی گیاهی و عدم مصرف هیچ گونه محصول حیوانی از جمله گوشت، ماهی، مرغ، شیر، تخم مرغ و عسل میشود.

با توجه به محدود شدن مواد غذایی مصرفی، ویتامین ها و مواد معدنی در بدن کاهش می یابد. فرایند متابولیکی زمانی اتفاق میافتد که میزان کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش یابد و میزان گلوکز (قند) را که منبع اصلی انرژی سلولها به شمار میرود محدود شود. حالتی که بدن برای صرف انرژی از چربی به جای کربوهیدرات استفاده می کند. خوردن روغن نارگیل به شما برای رسیدن به سطح مناسب از کتوز کمک میکند. اما به محض خوردن غذا، بدن شروع به تولید انسولین (هورمونی برای ذخیرهسازی چربی) میکند. اگر هنگام خوردن آنها مستعد ابتلا به گاز یا اسهال هستید، غذاهایی را که برچسب «بدون قند» دارند، محدود کنید.

چه غذاهایی باید بخوریم؟ رژیم کتو غذاهایی را که فرد می تواند بخورد، از جمله میوه ها را به دلیل مقدار کم صرف کربوهیدرات در این رژیم محدود می کند. همچنین تمرینات کاردیو را هم در طول این مدت زمان کم کنید. البته، دقت کنید که این قاعده کلی نیست و اگر به اصول این رژیم در ماه رمضان بی توجهی کنید یا از نیاز های بدنتان غافل شوید، ممکن است روزه داری به جای تناسب اندام به چاقی یا مشکلات سلامتی منجر شود. این رژیم علیرغم مزایایی که به آن نسبت داده میشود، نقاط ضعف و عوارض خاص خود را نیز دارد. به دلیل عوارض رژیم کتو پیروی کردن از آن حداکثر تا 1 الی 3 ماه توصیه می شود نه بیشتر.

اگر کلسترول بالا یا سایر عوامل خطر بیماری قلبی دارید، باید قبل از شروع رژیم کتو با پزشک خود صحبت کنید. با این حال این بدین معنی نیست که اگر رژیم غذایی کتو دارید، نتوانید از جو دوسر استفاده کنید. این فرایند در ابتدا ممکن است منجر به احساس خستگی و ضعف شود زیرا بدن در حال سازماندهی مجدد سیستم انرژی خود است. به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از مایو کلینیک نوشت: میگرن عارضهای عصبی است که معمولا با احساس درد در یک سمت سر شناخته میشود. همچنین، ممکن است در ابتدا احساس خستگی، سردرد و گیجی را تجربه کنید، که به نام “تهوع کتوز” معروف است.

علائم آن شامل سردرد، سرگیجه، خستگی، حالت تهوع و یبوست می شود. این یکی از عوامل اصلی علائم آنفولانزای کتو است. توجه به الکترولیت ها می تواند در کنترل علائم آنفولانزا کتویی بسیار موثر باشد. اگر از افرادی که رژیم کتوژنیک را رعایت می کنند، آزمایش خون بگیریم کمبود هموگلوبین خون کاملا مشهود می باشد. وقتی رژیم کتو را شروع می کنید، به دلیل کاهش انسولین، سدیم و سایر الکترولیت ها را در ادرار از دست می دهید. مصرف نمک کم سدیم کیمیا میتواند در آشپزی کتویی به عنوان چاشنی به شما کمک کند. تحقیقات نشان داده که این رژیم غذایی در واقع بهتر از رژیمهای رایج کم کالری است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت رژیم کتوژنیک تخصصی توسط متخصص تغذیه (بهترین دکتر کتو).