رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن مبانی توضیح داده شده است

سبزیجات مورد علاقه خود را خرد کرده و روی حرارت قرار دهید تا نرم شوند. این برنامهها روی مصرف کره بادام زمینی با هدف کاهش وزن سریعتر متمرکز هستند. این حالت باعث کاهش وزن سریعتر میگردد. در طی کتواسیدوز، کلیهها شروع به دفع اجسام کتون به همراه آب بدن از طریق ادرار میکنند که باعث کاهش وزن مرتبط با مایعات میشود. استفاده بیش از حد از دام برای محیط زیست اصلا خوب نیست. سعی داشته باشید تا حد ممکن از مصرف کربوهیدرات خودداری کنید. از هر نوع غذایی که کربوهیدرات بالایی دارد خودداری کنید. شما نمیتوانید نان و برنج بخورید، باید بجای آن مرغ و گوشت بیشتر مصرف کنید. تحقیقات نشان داده است که مصرف این دسته مواد که کربوهیدرات کم اما چربی فراوان دارند می تواند چربی سوزی را تحریک کند و در مواردی باعث بهبود دیابت نوع 2 و زوال عقل شود.

از آنجایی که افراد مبتلا به دیابت نوع دو بیشتر از سایر افراد در معرض خطر بیماریهای قلبی عروقی قرار دارند؛ مصرف چربی اشباع در این دسته از افراد میتواند باعث افزایش سطح LDL یا سطح کلسترول بد خون شود و احتمال مشکلات قلبی را افزایش دهد. همچنین کتونها خود نیز باعث کاهش اشتها میشوند. بعضی از افراد به خصوص کسانی که به مصرف شکر عادت دارند، در روزهای اول دچار مشکل میشوند. کربوهیدارتهایی مانند نان، برنج، سیب زمینی، شکلات، چیپس، غلات و شکر هم به شدت محدود میشوند. در حالی که لوستیگ بهطور مستقل به درک بالینی خود از شکر رسید، در اعتراف به بدهی خود به یودکین، سخاوتمندتر از هر کارمند علمی قبلی بود. این گروه همچنین شامل تمام محصولاتی است که از غلات تهیه شده اند از جمله (پاستا، نان، پیتزا، بیسکویت کوکی ، کراکر، و غیره) و همچنین شامل محصولات دارای شکر و شیرینی از جمله (قند افزودنی ساکارز، شربت آگوا، شربت ذرت با فروکتوز بالا، بستنی، کیک، شیرینی پودینگ و نوشیدنیهای شیرین) است.

با این که بیشتر این غذاها با محصولات حیوانی تهیه می شوند، غذاهای خوب و متنوعی برای گیاهخواران نیز هستند. از گلوتن گندم که در غذاهای فراوری شده کاربرد دارد،پرهیز کنید. بهتره افطاری را با یک نوشیدنی ولرم و یا گرم شروع کنید. در یک رژیم کتوژنیک میزان ورودی کربوهیدرات روزانه نباید از 50 گرم عبور کند. علاوه بر همه این ها، در این رژیم فرد احساس گرسنگی کمتری می کند و در اکثر مواقع سیر است، در نتیجه هنگام کاهش وزن به فرد فشار زیادی وارد نمی شود. علاوه بر این انسولین به بدن شما این اجازه را میدهد که از قند موجود در خون استفاده کنید یا آن را ذخیره کنید.

سایر مواد افزودنی که باید پرهیز کنید عبارتند از: ماده افزودنی کاراژیان (به عنوان مثال در محصولات شیر بادام)، غذاهای حاوی ماده افزودنی MSG (به عنوان مثال در بعضی از محصولات پروتئین آب پنیر) و غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین). شیر و ماست و پنیر هم جزء پروتئین هاست ؟ این گونه احتیاط شامل میوههای خشک (خرما، کشمش، و غیره) هم می شود، در صورتی که به مقادیر زیاد خورده شوند. مصرف آب مثل هر رژیم لاغری دیگر در این روش هم لازم و ضروری است. در این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام، ما به شما می گوییم که از چه موادی در این رژیم استفاده کنید و از مصرف کدام خوراکی ها بپرهیزید.

اگر نکتهای یا تجربهای درباره رژیم کتوژنیک دارید لطفاً با ما به اشتراک بگذارید. با توجه به توضیحاتی که درباره فواید رژیم کتوژنیک خواندید، احتمالاً دیگر رژیم غذایی را به چشم یک رژیم لاغری نمیبینید! در این رژیم چربی ها جایگزین کربوهیدرات ها شده و تقریباً 75 درصد کالری روزانه را تامین می کنند. نگران نباشید: بسیاری از این علائم تنها چند روز تا چند هفته طول می کشد. پس از چند ماه با شنیدن بوی نان تازه فشار زیادی به شما وارد میشود. پس برای اطلاع بیشتر از این رژیم غذایی تا آخر مقاله با ما همراه شو. پیشنهاد میشود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوان برنامه غذایی بدن سازی مراجعه نمایید.

در بین انواع رژیم های غذایی مناسب برای کاهش وزن، رژیم غذایی مدیترانهای رتبه 12 را کسب نموده است. آیا استفاده از رژیم کتوژنیک برای همه مناسب است؟ استفاده از هرگونه رژیم غذایی جدید، شامل رژیم کتوژنیک، نیازمند مراجعه به پزشک است. زمانی که فرد رژیم گیرنده کالری بیشتر از آن چه مصرف میکند میسوزاند، بدن مجبور میشود چربیهای ذخیره شده را بسوزاند. به صورت کلی، کربوهیدرات میوهها و غلات بالا است و در رژیم لاغری اتکینز، مصرف آنها آنچنان توصیه نمیشود؛ به ویژه، افرادی که در مراحل ابتدایی رژیم هستند باید تا حد ممکن از مصرف این دسته از خوراکیها پرهیز کنند. این مقاله به شکل جامع و دقیق، مراحل و نحوه پیروی از رژیم کتوژنیک 28 روزه را تشریح میکند.

در مراحل اولیه رژیم کتوژنیک، بسیاری از مردم آنفولانزای کتو را تجربه میکنند. تحقیقات نشان می دهد که رژیم های کتوژنیک بسیار در کاهش وزن موثرتر از رژیم های کم چربی عمل می کنند، هر چند که در بسیاری از رژیم ها از چربی ها بخاطر کالری زیادشان پرهیز می شود. در رژیم کتوژنیک باید میزان کربوهیدرات دریافتی بسیار کم باشد، در عوض میزان چربی بالایی مصرف شود. اگر شما می خواهید که در کتوزیس باقی بمانید باید مصرف کربوهیدراتتان را محدود کنید. برخی از مردم تنها با مصرف 20 گرم کربوهیدرات در روز به این وضعیت می رسند، در حالی که برخی دیگر با دریافت روزانه بیش از 20 گرم در روز به کتوزیس وارد می شوند. در هر 1 قاشق غذاخوری 52 کالری، 0 گرم کربوهیدرات ، 0 گرم پروتئین، 5 گرم چربی.

با این حال، اگر مصرف کربوهیدرات به حداقل برسد، ذخایر گلیکوژن کم می ماند. 6) محصولات کم چربی، “کم کربوهیدرات” و “فاقد کربوهیدرات” از جمله (محصولات رژیمی اتکینز، رژیم سودای رژیمی، آدامس و مینت ها(آدامس نعنا) که ممکن است میزان کربوهیدرات بالایی داشته باشند یا شامل افزودنیهای مصنوعی و گلوتن و غیره باشند). ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید. هرچند کره بادام زمینی چربی بالایی دارد اما دریافت کالری از سه روز مصرف کره بادام زمینی 1200 میباشد. خوردن مقدار زیادی چربی به همراه دریافت بیش از اندازه کربوهیدرات میتواند رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان خطرناک باشد. رژیم غذایی کتوژنیک طرفداران و منتقدان زیادی دارد، عده ای معتقد به موثر بودن این رژیم هستند و عده ای نیز آن را برای سلامتی بدن خطرناک میدانند.

نسخههای زیادی از رژیمهای کتوژنیک وجود دارد، اما همه، غذاهای غنی از کربوهیدرات را ممنوع میکنند. به عبارتی رژیمکتوژنیک دارای فواید زیادی برای سلامتی افراد است. این گوشتهای پرورشی دارای اسیدهای چرب امگا -6 التهابی هستند و حتی ممکن است ماهیهای پرورشی صنعتی حاوی PCB( ترکیبات شیمیایی پلی کلره بی فنیل) باشند، از مصرف ماهیهای آلوده به رسوبات جیوه پر خطر جلوگیری کنید. رژیم لاغری کتو در مقایسه با سایر رژیمهای کم کربوهیدرات مانند اتکینز یا رژیم سرخپوشان که دارای پروتئین بالا با مقدار متوسط چربی هستند، رژیمی متعادل و محدود کننده محسوب میشود. وعدهی غذایی حاوی پروتئین کم چرب همراه با سبزیجات و بُرشی ازنان سبوسدار یا یک کاسه بلغور جودوسر است.

یک سالاد بدون سس با روغن زیتون و یک ماهی کبابی انتخاب خوبی است. 2) گوشت خوک و ماهی پرورشی کارخانه. شام: ماهی سالمون با مارچوبه که در کره درست شده است. در حقیقت مطالعات بسیاری ثابت کرده است که این رژیم میتواند به افراد در کاهش وزن و بهبود وضعیت سلامتیشان کمک کند. امیدوارم این لیست جامع غذاهای مجاز کتوژنیک به شما کمک کند که انتخابهای صحیح داشته باشید. به طور کلی ، اتکینز یک رویکرد کمتر محدودکننده است ، زیرا برای ماندن در کتوز مجبور نیستید کتون ها را کنترل کنید یا به برخی از اهداف درشت مغذی پایبند باشید.

چون کالریی مصرفی تنها به 1000 تا 1200 محدود میشود، پایبند ماندن به آن نیاز به تلاشی توان فرسا دارد. در افراد بزرگسال باید ۴۵ تا ۶۵ درصد انرژی مورد نیاز بدن با مصرف کربوهیدرات ها تامین شود. انواع مختلفی وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و ناشتایی برای 16 ساعت باقی مانده است . برخی از مشهورترین سلبریتیهای جهان، که طرفداران سرسخت رژیم لاغری با کتوژنیک هستن، در زمینه سینما مگان فاکس (بازیگر هالیوود) لبرون جیمز (بازیکن مشهور بسکتبال) و کیم کارداشیان (سلبریتی) از این رژیم استفاده کردن و توی شبکههای اجتماعی خودشون رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن معرفی کردند. این اتفاقات در نهایت منجر به کتوزیس می شود.

این وضعیت ممکن است منجر به کم آبی بدن و علائمی شبیه آنفولانزا مانند خستگی، سرگیجه، تحریک پذیری، حالت تهوع و درد عضلانی شود. باید توجه داشت که مصرف بیش از اندازه این میان وعده ها میتواند منجر به افزایش وزن شده و اثر عکس داشته باشد. به دلیل اینکه مصرف پروتئین و چربی در این رژیم به نسبت سایر رژیم ها محدود نشده است؛ بسیار از افراد از پیگیری آن خسته نمی شوند. آب گازدار: آب گازدار میتواند جایگزین بسیار خوبی برای نوشابه باشد. این سؤال ممکن است مطرح شود که آیا رژیم کتوژنیک در بلندمدت برای بدن مضر نیست؟ در یک مطالعه کوچک مشاهده شد کتوزیس ممکن است به درمان چاقی و پیشگیری از دیابت نوع ۲ کمک کند. ᠎Th​is da​ta was generat ed  wi᠎th GSA  Conte nt  Gener ator ᠎DEMO.

4) شیرین کنندههای مصنوعی از جمله (شیرین کنندههای مصنوعی اسپلندا، اکوآل، آسپارتام، آسه سولفام، ساخارین،سوکرالوز، و غیره) – این شیرین کنندهها ممکن است سبب بروز مشکلات مربوط به سلامتی و اضافه وزن شوند. رژیم غذایی کتوژنیک صرفا کاهش وزن به هر قیمت ممکن نیست، بلکه اتخاذ یک سبک زندگی سالمتر است. جالب است بدانید که؛ رژیم زون میتواند ریسک ابتلای افراد را به انواع بیماریهای مزمن کاهش دهد و به صورت کلی، سلامت عمومی بدن را تضمین نماید. اگرچه رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بیخطر است، اما ممکن است برخی عوارض جانبی اولیه در هنگام سازگاری بدن شما وجود داشته باشد. این امر ممکن است به بدن شما بیاموزد که چربی بیشتری قبل از حذف کامل کربوهیدراتها بسوزاند .

وقتی نان را از رژیم غذایی حذف میکنید، نباید تکه ای از آن را بخورید. اولا، از میان همه محصولات لبنی، هضم شیر دشوار است، زیرا فاقد باکتری “خوب” است (که از طریق پاستوریزه حذف میشود) و حتی ممکن است حاوی هورمون باشد. یاویتز می گوید: «قاعدگی ممکن است نامنظم شود یا به طور کامل در رژیم کتو متوقف شود. در نتیجه ممکن است ورزشکاران حرفهای با این رژیم به مشکل بخورند. بهتر است سراغ روغنهای سالم مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن کنجد بروید. 5) چربیها / روغنهای تصفیه شده (مانند آفتابگردان، گلرنگ، پنبه دانه، کلزا، سویا، روغن انگور، روغن ذرت)، چربیهای ترانس مثلا مارگارین.

هدف از این رژیم نگه داشتن بدن در حالت کتو است، یعنی وضعیتی که در آن بدن از چربیها به عنوان تامین سوخت استفاده میکند. بازهم تکرار میکنیم که این یک رژیم پُرپروتئین و کم کربوهیدرات با کمترین میزان کالری آیا پروبیوتیک ها در رژیم کتوژنیک مفید هستند؟ است. با این که مصرف کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک محدود است، نباید مصرف میوه های کم قند مثلی انواع توت ها را فراموش کرد. بطور کلی هر چه مصرف کربوهیدراتتان پایین تر باشد، راحت تر وارد کتوزیس می شوید. کسی دقیقا نمیداند این رژیم توسط چه کسی و چطور ارائه داده شد. توی این بخش میخوایم ببینیم چه غذاهایی از نظر رژیم کتوژنیک، منعی برای مصرف ندارن. 7) شیر (تنها مقدار کمی از شیر خام پرچرب مصرف شود). در روزهای ابتدایی کمی در مورد خوراکیهای مجاز و غیرمجاز تحقیق کنید.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از یبوست در رژیم کتوژنیک علل و درمان ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.