این سریال ده ها قتل حل نشده زنان سیاهپوست در شیکاگو را مورد توجه قرار می دهد


عنوان سکسی است، داستان نه.

خونین است – حتی وحشتناک. نه اشک آور معمولی شما، بلکه یک مشت زن واقعی که روح را لمس می کند. یکی از پر زرق و برق ترین شهرهای آمریکا به عنوان پس زمینه ای بعید برای مجموعه مستند سه قسمتی جدید در مورد ترورهای عمدتاً حل نشده 51 زن، اکثراً آفریقایی آمریکایی، در شیکاگو از سال 2001 تا 2018 عمل می کند.

هشدار اسپویلر: «شکار برای خفه‌کننده شیکاگو» که برای Discovery + توسط Canadian Entertainment One تولید شده است، واقعاً مسیر جدیدی را ایجاد نمی‌کند.

و برای هر کسی که این داستان را دنبال کرده است – که اگرچه به طور غیرقابل انکاری کمتر گزارش شده است، اما در سال های اخیر در مطبوعات محلی مورد توجه قرار گرفته است، به لطف اهتمام برخی از خانواده های قربانیان، فعالان اجتماعی و دیگران – واقعا می تواند برخی از موضوعات را پر کند. . اما در نهایت، مسائل را به حل و فصل نزدیک نمی کند.

و با این حال، هیچ یک از اینها ارزش سریال را به عنوان یک مقدمه مهیج، روایت ضروری و اکتشافی برای بحث اساسی بزرگتر در مورد اینکه چرا زندگی زنان سیاه پوست – و قتل – به ویژه در این موارد، در شیکاگو، هنوز مهم نیست، کم نمی کند. بنابراین توصیه من: آن را قفل نگه دارید.

این سریال حتی زمانی که مارهای روایی دقیق و عینی آن از سمت جنوب تا غرب ساید صدای خانواده‌هایی را می‌گیرند که به خاطر مرگ عزیزشان و نبود عدالت عمیقاً گریه می‌کنند، غرش می‌کند. ترکیبی از شخصیت ها به شکل گیری داستان و زمینه این وحشت مدرن کمک می کند، جایی که زنان کشته شده خفه یا خفه شده اند، به عنوان زباله پرتاب شده اند، آتش زده شده اند یا قطعه قطعه شده اند.

این تلویزیون است که باید تماشا شود و به نوعی پیگرد پلیس و مقامات شهری و شاید همه کسانی که گوششان را نسبت به این فاجعه ای که در زیر دماغ ما رخ داده و هنوز هم تا کنون باعث اعتراض عمومی نشده است را کر کرده است. .

مستند عذرخواهی نیست. از اشاره با انگشت خودداری کنید. سوالات خوبی را مطرح می کند. با در دست گرفتن آینه ای در شیکاگو که بر اساس نژاد و طبقه تقسیم شده است، حقایق گاهی ناراحت کننده را روشن می کند. و در محله‌های فراتر از ماگنیفینت مایل، جایی که قاتل یا قاتلان قربانیان خود را در کوچه‌ها، زمین‌های خالی، ساختمان‌های متروکه دور انداختند.

سریال قانع‌کننده است، بدون درز، در داستان‌های هر خانواده‌ای که در خط زمانی قتل‌ها بافته شده‌اند. این امر در کاوش در تاریخ طولانی تبعیض نژادی شهر، مهاجرت طبقه متوسط ​​سیاه پوست از جنوب و غرب، و پشت سر گذاشتن فقیرترین افراد فقیر، کسانی که ویلیام جولیوس ویلسون، جامعه شناس دانشگاه هاروارد برای آنها عبارت “واقعا” را ابداع کرد، مشهود است. “. محروم است.”

این مستند که در فیلم‌شناسی و میانجی‌گری احساسات و تلفات غیرقابل کنترل انسانی زنده است، شامل گزیده‌هایی از ویدئوی خانگی و زمینه‌های تاریخی دست اول سیاهکاگو است. از هجرت بزرگ و دکتر. تلاش کینگ در سال 1966 – برای جلب توجه به وضعیت اسفبار آمریکایی های سیاهپوست در ایالات متحده با نقل مکان به همراه خانواده اش به آپارتمانی در غرب شیکاگو – به رویدادهای زندگی فعلی و حتی کمبودها. از Englewood تا North Lawndale، جایی که Sears، Roebuck and Co. و شرکت‌های دیگر که زمانی برای برخی از خانواده‌های سیاه‌پوست که به دنبال بخشی از رویای آمریکایی بودند، راه نجات اقتصادی بود، مدت‌هاست که رنگ باخته‌اند.

به نظر می‌رسد این مستند تقریباً سنگ تمام نمی‌گذارد و با فعالان اجتماعی قدیمی، روسای پلیس، روزنامه‌نگاران و توماس هارگروو صحبت می‌کند، که پروژه مسئولیت‌پذیری قتل او با استفاده از یک الگوریتم رایانه‌ای این نظریه را ارائه کرده است که حداقل یک قاتل زنجیره‌ای پشت این قتل‌ها قرار دارد.

این مستند در قوی‌ترین حالت خود، به ثبت داستان‌های زنان، با دقت نزدیک می‌شود – داستان‌های صمیمی از گوشت، خون، قلب و روح که توسط خانواده‌هایشان گفته می‌شود، که زخم‌هایشان هنوز تازه است. در میان آنها پدر و دختر آنجلا فورد، اولین قربانی که در سال 2001 خفه شد.

در میان بازماندگان مصاحبه شده همچنین خانواده های نانسی واکر و گوندولین ویلیامز و همچنین ریکاردو هالیفیلد که پسر عموی او رئو رنه هالیفیلد در میان زنان کشته شده بود، هستند.

آنها برای من چهره‌های آشنای هستند که من یا دانشجویانم در دانشگاه روزولت در طول پروژه یکساله خود در سال 2020 برای انسان‌سازی زنان با آن‌ها مواجه شدیم که به دلیل عدم توجه رسانه‌ها برانگیخته شد.

از من خواسته شد که برای این مستند مصاحبه کنم اما با احترام قبول نکردم. من علاقه ای به حضور در هیچ پروژه ای با عنوان “… خفه کننده شیکاگو” نداشتم. زیرا این داستان در هسته خود درباره قاتل یا قاتلان نیست. این در مورد زنان کشته شده است.

وقتی این مستند به بهترین وجه می درخشد، داستان دقیقاً درباره همین است.

“The Hunt For The Chicago Strangler” برای پخش در Discovery + در دسترس است.